WELKOM OP DE Pagina VAN KBO BLOKKER

De seniorenvereniging van (Wester-)Blokker telt meer dan 200 leden. Ontmoeting en gezelligheid staan bij ons hoog in het vaandel. De meeste activiteiten vinden plaats in de “dorpsherberg” Het Gouden Hoofd. Op onze themamiddagen gaan ontspanning en educatie hand in hand; elke veertien dagen komt de klaverjasclub bijeen en natuurlijk is er elk jaar de kerstviering met feestelijke lunch. Maar we organiseren ook regelmatig uitstapjes, gespreksgroepen, een jaarlijkse klaverjasmarathon en nog veel meer. Zie de pagina activiteiten.

Ook ouderen uit Oosterblokker en de Hoornse wijken Kersenboogerd en Bangert-Oosterpolder zijn welkom als lid van onze vereniging, die zestig jaar geleden ontstond als R.K. Bond van Ouderen en Gepensioneerden, maar nu van harte openstaat voor uiteenlopende levensovertuigingen. We willen werken aan saamhorigheid over traditionele grenzen heen; we verloochenen niets en we hemelen niets op.

Hulpverlening en belangenbehartiging vormen een belangrijk onderdeel van ons werk. Onze vrijwilligers kunnen de leden helpen bij het opstellen van de belastingaangifte. Dankzij onze betrokkenheid bij de provinciale en landelijke organisatie kunnen onze leden gebruik maken van korting op hun ziektekostenverzekering. Bovendien wordt op provinciaal en landelijk niveau gewerkt aan de belangenbehartiging van ouderen bij overheden en andere instanties.

De jaarcontributie bedraagt momenteel € 25,- per persoon, € 47,50 voor twee personen op hetzelfde adres. Daarvoor ontvangt u ook tien keer per jaar het magazine ‘Nestor’, vijf keer per jaar het informatieblad van de Ouderenraad Hoorn-Blokker-Zwaag en de ‘INFO’ van onze eigen vereniging.

Wilt u meer weten over onze vereniging, neem dan vrijblijvend contact op met een van de volgende bestuursleden:

Henk Schouten, secretaris           0229 – 214 675            secretaris.kboblokker@gmail.com

Hans de Heij, penningmeester en ledenadministratie     06 – 3125 3522